Bandung Part 3 (Lone Ranger) -Lastday

Aku bangun awal pagi, plan nk ke Pasar Baru lagi. Sebenarnya aku byk kerja yg pending ni. Cthnya, ntah mcmana aku lupa nak checkin trs flight ke KL. Aku ade bc blog yg cakap, kalo international, kena c in awal..adoii..careless betul aku ni..bak kata dlm bahasa Kelate "maknga".
Brg yg aku beli pun aku x ambil semalam, hrni br aku nak ambil..Mandi, bersiap terus bersarapan. Free hokay..nampak jer simple, tp oklah.. masa sarap ni tjumpa couple dr Malaysia. Dorang minta aku snapkan gambar drg. Yelah..zmn skang kan gambar tu penting. Nak ltk d FB, Instagram, bla,bla..



Lepas breakfast, aku nekad nk jalan kaki ke Pasar baru.. Then, lepas checkout, aku meneruskan niat aku yg ikhlas suci dan murni tu..ropenya xdelah jauh sgt..


Nak cross jalan Ya Ampun,memang payah gila..akhirnya ade srg polis menolong aku..mase tu ramai sgt polis kat satu kwsn ni..aku x tahu apa yg dorang buat..Tapi serius..polis kat sana tampan,segak,hensem gila...cukup!
Then naik jambatan..ni pmdgn kiri dan kanan..kene cross railway railway ropenyer. Aku blh nmpk Kartika Sari yg aku p semalam dr sini..Dekat jer, dah nampak Pasar Baru dr jambatan tu. Selepas turun jambatan ni..hadoi, nk cross jalan payah jugak..aku nekad lari jer..giler ar..mmg giler!



Naik kejap pusing2 Pasar Baru, aku diekori beberapa peniaga jalanan kat sana.. Ya Allah, aku mmg kesian tgk muka drg..Drg merayu2 aku soh beli brg yg drg jual..Drg follow sampai sudah.. Ada yg meminta sedekah..mcm2 betul lah..Sabar jerlah.





Aku pergi sekali lg Kak Fei tu. Aku cakap aku nk cepat sebab aku x checkin lg. Aku pun kmpius psl jam..sbb aku rasa aku x setup pun jam. Tapi husband Kak Fei cakap, otomatik jam di handset akan tertukar dgn sdrinya..Ooooo..baru ku tahu.
Then aku amik taxi ke airport dan terus checkin.. Korang tahu, aku smpai di airport kul 1300 dan flight aku kul 1830..hahahahaha..Sebab tu aku cakap,ini kerja gila..nmpknya aku terpksa jd org pelarian lg d airport.



Sampai sana, kene wrap beg..harga aku lupa tp dlm RM10 kot duit kita. Then, kau mghabiskan sisa rupiah..makan nasi..lapar woo..nasi ayam penyet dan coke! Sdp giler..



So,aku melepak lah di airport..bagus aku kan..international plug x beli.. kira mmg gamble betul lah aku ni..battery hanya 1 bar jer..hebat x..jgn tiru aksi ini di rumah yea..




Lbh kurang 1815 kami terbang balik ke Malaysia.. Sebelum tu mcm biasa lah..kene beratur di imegresen..sblm brts pstikan kita mbyr cukai sbyk 75000 rupiah..kalo x jgn hrp korang nk lepas dr checkpoint tu.. Eh eh..asal aku dok di lane tu,lane tu yg aku nmpk slow..alamak..jodoh aku panjang btl..skali lg aku terjumpa pgawai imgresen yg hrtu...hahaha..senyuman manis dia tu mmg x boleh blah..rasa nk gugur jantung.Kikiki


Bye2 Indonesia!



Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Pertama Membeli di ZALORA

Allah Maha Pengampun Lagi Mengasihani

Taman Setia Ecohill Semenyih