Bandung Part 2 (Lone Ranger)

Lebih kurang 1jam 15minit, kami dah sampai di Bandung. Ya Allah, syukur sgt padaMU.. Aku selamat sampai. Tahu2 jerlah apa yg ada dalam kepala memandangkan kes MH370 baru jer berlaku. Aku rasa semua orang dalam flight tu berfikir seperti apa yang aku fikir..
Wah wah..aku x sangka airport Bandung ni kecik jer haaaaa...dari atas nampak macam bandar kotak2..aku x nampak pun kt mana airport sebenarnya.


Selepas sampai di sana, kena beratur untuk pemeriksaan imgresen sana. Banyak jugak lane yang dibukak. Tapi aku perasan, mengapa lane aku ni slow gila.. Bila sampai jer turn aku, pegawai yg bertugas terus menyapa " Selamat datang bukkkkk" dengan senyuman yg manis. Manis tak manis..aku geram betul sbb slow sesangat. Then kene pandang kamera n amik cop jari.
Selepas tu, amik taxi Bluebird terus ke bandar Bandung. Then aku terus ke Pasar Baru. Pasar Baru ni aku x rasa mcm dok Indonesia sbb majoriti aku jumpa org Malaysia. terus aku ke Kedai Seruni Jaya dan berurusan dgn Kak Feilayani. Kak Fei ni baik orangnya. Aku x sure lah..Aku bg salam, tapi aku x dgr dia menjawab..mungkin Chinese agaknya..
Selepas hbs shopping, aku trn ke bawah..aku dok bfikir mcmna nak pergi htl.. aku dh tmph Hotel Kenangan ni seminggu awal..harga reasonable lah jugak.. Then,ada seorang pakcik ajak aku naik beca..memula aku kmpius..mklumlah, kat tpt orang kan.. Then,decide lah nak naik beca ke hotel..
Fuuuhhh..x mnyesal naik beca woo..Best giler..umpama naik Lambo d Malaysia..semua org akan bg jalan..gila ar..sblm aku naik,aku tanya pakcik tu "Saya ni berat pakcik,pakcik larat ke?" Hahahaha..gila kan soalan aku.Tp memang betul..pengalaman yg plg mnyeronokkan di Bandung ialah ketika menaiki beca mcm jalan ni bapak ko yg punyer..aku dok menjerit ketakutan.. pakcik ni cakap.."x payah risau" Terasa nk pejam mata lak.. Tapi seronok yg amat!




Then, pakcik ni tanya, nak ke Kartika Sari x. Mgkin dia tahu kot org Malaysia suka pergi sini. aku iyakan jer.. Oklah..aku masuk then beli kek sebarang dua keluar. Then aku beli nasi, untuk makan di hotel. Aku kan sorang. So, xberani lah nak keluar mcm2 org lain dtg sini reramai..siap bjalan2 lg.
Sempat gak aku sgh d gerai..beli teh botol yg pemes yg amat..sedap! skjp jer hbs.
Aku siap tulis kek yg slalu org beli (via blog) Konon tu yg plg sedap..kek 3 bijik, cheese stick 1. Kesudahannya, xde org nk mkn..muak kata demo ni..buang jer..huhuhu



Lepas checkin, aku just psg tv, mandi dan makan. aku lgsg x keluar. Eh,seronok jugak melayan channel2 Indonesia ni..serius..aku tgk channel kt sana mcm ada lah jgk pengisian..ada yg lawak.. Tp memang best lah..
Aku x ttp tv sebab takut..haha..kepala aku asyik terfikir dia,dia dan dia. Siap soh Fendy wassap gambar dia ...arrrrghhhhhh...rindu gilerrrr!!



Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Pertama Membeli di ZALORA

Taman Setia Ecohill Semenyih

Allah Maha Pengampun Lagi Mengasihani