Bandung Part 1 (Lone Ranger)

Cerita ni dah lama sebenarnya..mklumlah..kononnya ikut mood..moodnya banyak ke laut sebenarnya..hahaha..
Sbnrnya, aku pergi Bandung ni untuk membuat bisnes kononnya bolehlah meringankan beban suamiku..kiki (KONON!) Tapi, aku ni biasalah..hangat2 chicken shit kan..
Selepas aku mengsurvey tiket AA yg mcm pisang goreng, I mean hrni murah, esok mahal, then murah balik..aku jadi keliru.. Nampak mcm mahal lak bila dikira balik.
So, aku buat kerja gila yang memang betul2 menggila..aku beli tiket dr JB ke Bandung! Gila kan.
Tapi ternyata murah dan so advanture!
Keje gila ini bermula dengan aku membeli tiket AA ke Bandung. Harganya dalam RM99.00 + harga tambang keretapi yang aku naik dari Kajang ke JB Sentral RM43.00. Jumlah kos, memang murah lagi jika dibandingkan tiket AA ke Bandung dari LCCT.. Sebab tu aku rela bsusah payah.
Ni buktinya ya..hihi..amik kelas Superior yang ternyata selesa.. Dari Bandung pulak aku beli tiket direct ke KL. Tak kuasa aku nk transit d JB pulak walau harga murah. Dah agak dah, time balik kompomlah barang banyak kan...
My husband hantar aku di stesen keretapi Kajang. tahu tak..apa yang berada di kepalaku? Hanya NUR AYUNI DANISHA ! Keretapi sampai kul .....


Selepas Ticketing Officer (main hentam jer) check tiket, aku just ttp langsir..dan kepalaku hanya memikirkan dia,dia dan dia.. Aku x tdo pun malam tu..Tapi aku rasa perjalan dr Kajang ke JB xdelah jauh sgt. Sekejap je dah sampai d negeri Johor. Lbh kurang kul 06:30 am aku samapi di JB Sentral. Pening jugak aku memeandangkan ni 1st time aku sampai di sini.


Sampai kat sini, perut lapar. So,aku melantak breakfast kat KFC. Bolehlah kan.. Lepas tu, aku trn bawah (selepas bertanya dgn beberapa orang) untuk membeli tiket ke Senai Airport. Rupanya, jika kita menunjukkan tiket AA, kita tidak perlu membayar tiket bas ke Senai Airport. So,selamat duit aku. Aku sampai di Senai Airport jam 08:30 am..Takdelah jauh sgt..aku rasa dalam 30 min kot dr JB Sentral. Okay,korang tahu tak..aku sampai di sini jam 08:30 am dan tiket aku ke Bandung adalah jam 1330! Kerja gila kannnnn..Kan aku dah cakap...memang kerja gila..
Maknanya aku kene dok sini selama 5jam.. Aku melepak je smbil melayan sape2 yg ingin berbual dgn aku..aku buat2 ramah pulak tau..nak makan dah kenyang..mmg btl2 keje gila lah.. Pi mai pi mai dalam airport dh  mcm org sengal..dahlah x mandi..kikiki..


Kul 12 lbh, announcement dibuat utk panggila ke Bandung, lega rasanya. Lepas check in, trs melepak kat tingkat atas..airport Senai ni 2 tgkat. Balai pelepasan kene naik escalator. Adalah jugak aku berbual ngan org2 kat sini..ada yg nk p China, ada yg nk p Surabaya..mcm2.. Korang tahu tak..aku pergi Bandung lbh kurang 3@4 hari selepas kejadian MH370..Korang tahu tak mcmana perasaan aku. Berbelah bahagi. Ikutkan memang tak nak pergi. tapi, suamiku memberi semangat. Dia cakap "ajal kat mana2".. Hurmmm...
So dalam kul 1320 kami dah terbang ke Bandung... Yeehaa.. aku dok bersama ngan pakcik 2 orang. Sabar jerlah.. macam biasa..aku buat2 ramah je konon sebenarnya aku menyembunyikan ketakutan. Maklumlah..ni 1st time aku ke oversea..oversea..diulangi..oversea..hahahaha..
Lupa lak, dlm flight tu, nanti kita kena isi borang..aku lupa borang ape..tp borang ni untuk memasuki negara luarlah..nanti aku google yea..Hahaha



Bye2 Malaysia...




Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Pertama Membeli di ZALORA

Taman Setia Ecohill Semenyih

Allah Maha Pengampun Lagi Mengasihani