Mencari "fresh air" di Cameron Highland

Tiga bulan cerita terperap..akhirnya, rasa nak jugak tulis..hahaha..mana tahu ade sape2 yg nak p sana..bolehlah buat panduan serba sedikit kan..
Ekceli 10hb (Jumaat) tu, kami gerak dari Semenyih ke Kuala Lipis (umah my mom) Konon, nak transit lah.. Sebab kami x yakin nak p CH by PLUS..So,selain kami p CH, kami boleh melawat my family lah..FYI, jarak dr umah my mom ke CH sejam jer yea.. Jangan marah..hehe.. Maknanya, CH dah xde makna dah kat org Raub @ Kuala Lipis ni.. Dgr citer, dorang nak beli sayur pun naik CH.. kelasssss kauuu!
Kami gerak kul 10mlm dari Semenyih..Sampai dlm kul 1 pagi d Kuala Lipis..kami mmg suka berjalan pada waktu malam..x tahu ngape (spesis jenis payah bangun pagi)
Sampai Kuala Lipis, kami dihidangkan nasi & lauk pauk yg best giler..Tq Ummi..
Keesokan harinya, kami gerak dr Kuala Lipis (Kg Sungai Ular) ke CH on 12pm.. hahaha..dasar x boleh bangun pagi betul lah!!
Setelah sejam,akhirnya kami sampai..slowly hokay..
Kami terus cari hotel bajet, untuk pengetahuan korang..kami memang buat trip bajet ciput..kikiki.. Akhirnya setelah deal harga, kami menginap di hotel murahan iaitu Hotel ............. Location : Brincahng. Perlu ke aku mention nama hotel ni? Hahaha..nanti aku bagitaw yea..sebab, penting sesangat..ade yg x kena dengan hotel ni sebenarnya hokay!
Inilah hotelnya :



Harga ? RM60 beb..pastu dpt 1 queen bed & 1 single bed.. Yahoooooo (sebelum sesuatu terjadi)
Lepas check in, kami mandi dan terus keluar makan..makan ape..makan KFC, KFC dekat jer.. Ni sebab lepas park kereta tadi, my soul nampak KFC terus merengek nak..kesian lak dia..dia dahlah susah nak mintak makanan..Huhuhu
Lepas makan KFC, kami ke Ladang teh Cameron Valley, mase ni mcm nak hujan renyai2..masa kami sampai, ade sorang Uncle ni tanya psl accommodation. So, kalo korang xde tempat nak check in, korang yg terus singgah di ladang teh ni, tak perlu risau sebab ade someone yg akan tanya korang.
Memula decide xnak terun..tapi bila dah sampai...ahhh...sampai separuh jalan jugaklah..aku turun via bukit manakala, Fendy n my soul via jalan tar..hebat x aku..x padan ngan kaki xde alignment..kiki
Ape lagi..layan jer gambar kami di sana









Memandangkan hari dah nak gelap, kami ambik keputusan untuk naik..hurm..mase ni lah my soul buat drama..xnak berjalan..pandai betul lah..dia dah nampak bukit tu tinggi, akhirnya ayah dia dengan penuh kasih sayang mendukung my soul sampai atas..akibatnya, malam tu sakit seluruh tubuh..walaweehhh..bayangkan, 25kg tu..hahaha..
Malam tu Fendy mmg x boleh nak berjalan, so aku amik kesempatan untuk kuar ke pasar malam sorang je.
Oh lupa, nak bagitaw..lepas kami balik masuk hotel, ya ampun...bau semerbak..baru perasan bawah tu kedai makan Cina..aku x tahu nak describe, bau masuk ke dalam bilik kami sebab bilik kami betul2 di atas restoran..aku terus tutup tingkap..tapi still bau lagi..menyengat gila..pleaselah..jgn lah korang sewa hotel ni walaupun nak save budget hokay..please......
Aksi my soul dalam hotel



So, aku cepat2 turun..ayah terlena..my soul tgk Oggy..so aku turun lah sesorang..mase aku sampai tkt bawah, aku nmpak penuh org mkn di restoran yg tooooooooooooot ni..aku sampai tutup muka dengan kain tudung..memang x pernah lah mcm ni..so aku cepat2 jalan ke pasar malam..wahhh..angin sepoi2 gitu,mmg sejuk gila..aku jalan2..mcm2 aku tgk..yg jual buah,yg jual sayur,yg jual makanan, souvenir..macam2lah, so aku beli my husband peberet, x pernah lupa beli kalo naik CH tau.. sotong grg tepung dan udg grg tepung. Lepas tu aku beli nasi goreng ayam, ns grg biasa,bla,bla ..terus balik
Sekali lagi kene harungi bau itu, bila aku sampai di bilik, Fendy dah bangun dok tgk tv ngan my soul.. 
Aku bukak nasi grg n terus mkn, serius aku x boleh makan sebab ada dua sebab. Satu, aku memang x suka makan dalam hotel sebab risau berbau.. Dua, bau toooooooooot masih lagi bkeliaran..so, aku surrender!
Aku tgk Fendy ngan my soul laju je makan.. Lantaklah..mmg aku x boleh nk makan..minum air jer..nyesal x makan kat KFC ker..Pastu Zzzzzzzzzzzzzzzz
Esoknya lepas check out, kami ke Cameron Lavender. seperti biasa, aku suka terjebak dengan bacaan blog tau. Spt biasa, digambarkan kat sini mmg best..tp bagi aku..hampa..bg aku kat sini mcm biase2 jer.. Bolehlah...bagi aku lah..xtaw lah bagi org lain sini best gila..sebab aku pernah pergi kebun bunga (aku lupa) yg memang best..Tapi aku lupa nama ldg tu..huhu
Harga tiket masuk RM5 (kalau x silap)







Kami kat sini dalam 30 min jer kot..perut dah berkeroncong. So, kami cari makan dulu..hohoho..
Lepas makan, kami ke Raju's Hill Strawberry.. serius cakap, 6x kot aku datang sini..tempat ni memang peberet..apa yg peberet, ape lagi.. strawberry + cream ...........!!! Fuhhhh



Kat sini ade ladang yg xdelah havoc sangat..terus kami ronda2 jap amik syarat. Amik gambar stroberi lah..kalau x amik, bukan kat CH maknanya..hahahaha


So,lepas kekenyangan, kami pun amik keputusan nak terus balik..dah rase malas nak mengexplore  lagi (buang sikap ni taw)
Kami ikut Jalan Simpang Pulai dan exit Tapah terus ke KL..selamat sampai dalam beberapa jam kemudian. Seronok walaupun kami letih yang amat..Mase ikut jalan Simpang Pulai tu, kami sempat singgah makan durian..hahahaha..hambek koooo! 3 biji 2org!


Eh, terasa nak pergi lagi lah..serius!! Hahaha...






Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Pertama Membeli di ZALORA

Allah Maha Pengampun Lagi Mengasihani

Taman Setia Ecohill Semenyih