Danisha aka Chicha demam..

Ikhlas lah aku cakap..mase bday party dia tu sebenarnya Chicha tengah demam..kesian Chicha ibu.. Makin lama makin menjadi2 demamnya..peliknya bila bagi ubat,langsung x kebah..kami mulai gelabah..
Kami memang dah agak..kalo p hospital ni,kompom admit punyerlah..kami ada 3 pilihan hospital.. Satu, Kajang. Dua, Serdang dan yang ketiga adalah Hosp. Putrajaya..
So,pada 3 Oct kami ke Hospital Putrajaya,dan seperti yang dijangka, Chicha kene admit.. Sebelum tu, sayu hati aku mdengar doktor yg merawat Chicha cakap yg darah putih Chicha terlalu tinggi dan doktor terpaksa memasukkan Chicha ke dalam ward..berderai air mata aku, doktor tu senyum & told me.." Its a small matter..dont worry" Me, :-)



Bermulalah episod menjadi penghuni hospital yg memang aku fobia ni.. FYI, ini kali kedua my soul admitted..sebelum ni dia pernah admit d HUKM..Tapi,terus teranglah aku cakap..aku suka gila hosp ni..kat sini walaupun hosp kerajaan,tp bebas..rase mcm dok hosp swasta lak..layanan doc & nurse, I bagi 4 bintang dr 5 bintang ! 



Aku betul2 salute kat my soul kali ni..dia dah mmbesar dan semakin memahami..Kalo dulu,mase kat HUKM, aku langsung x boleh bernggang ngan dia..asyik menempel je mcm spongebob & patrick..aku lgsg tak boleh berjauh dengan dia..alamak melalak sakanlah beliau..sampai kalau aku nak mandi ke hapa..aku tunggu dia tido lena..siap merangkak aku tepi katil takut dia sedar..kali ni dia btl2 sporting..aku siap g tgk tv lagi..aku cakap kat dia nak p amndi ke hapa..dia diam jer kat atas katil..kikiki..


Terus terang aku cakaplah..aku menyokong perubatan moden 100% tapi..aku memang tak boleh dengar my soul menangis on 6am everyday sebab nurse akan amik darah dia..aku MEMANG tak boleh dengar suara memanggil Ibu..Ibu..Ayah..Ayah.. rase nak pergi tumbuk jer nurse2 tu..tapi,itulah kerja mereka..merawat dan menjaga pesakit..bila dah tiap2 pagi dok dengar my soul meraung,mulalah aku mcm nak balik..x sanggup der..setiap pagi jugaklah aku menangis dgr suara memanggil.. ekceli xde apa sebenarnya..just amik darah jer..huhu..


Makin lama, aku lihat progress dia cukup baik..darah dah okay,demam dah okay..




Akhirnya,setelah 4 hari,my soul dah boleh discharge..ekceli doc still x bagi discharge bcoz she is obesity! Tapi aku pujuk jugak doc tu..x tahan aku dah..dah naik tension dah.. Nasib baik doc tu bagi jugak, he said aku kena datang balik ke hosp sebab dia nak bg briefing pasal obesity.. adoi, ni pakej ibu anak ke hapa..
Hahahahahahaha




Yeaaayyy...akhirnya dapat balik.. Alhamdulillah..apa lagi..terus my soul cakap nak KFC..
Haha,layan jer.. I love u sayangku!

Psssst...aku nk citer pasal rahsia Hosp Putrajaya ni..whenever aku ade mood,aku citer yea..yg pastinya menyeramkan dan mendebarkan...Guess Whattt!!
Bye



Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Pertama Membeli di ZALORA

Allah Maha Pengampun Lagi Mengasihani

Taman Setia Ecohill Semenyih