Penang di Hatiku 1

Ni citer lama..aku saje je nak repost..hehe..dah xde kojo kan..
K,pada 4 Jan 2012 (citer thn lepas..dah basi dah..) aku 3 beranak ke Penang.. dah lama aku tingin nak g Penang. Masa ni umur Danisha setahun 3 bulan. Memandangkn Fendy dh pnh dok sane sblm msk rmp, so kmi x risau lah... (amik ko!!)
Kami kuar di Tol Juru from Jalan Duta.. tol RM43.30 + Penang Bridge Toll RM 7. Total RM50..
Minyak pun RM50..
Aku book hotel via Tunehotels.com.. dapat RM80 for 2 nights..murah kan..
Memula sampai tu sesat jugaklah..poyo jer Fendy cakap tahu semua jalan..itu citre 10 tahun lepaslah weiii...
Then sampailah kat hotel ni..Jalan Burma..

Pastu kami makan nasi Kandar dlm hotel jer..Petang tu kami p jejalan ke Tanjung Bungah n Batu Ferringhi.. Jalan2 di Penang ni banyak 1 way..adoi...sesat berat weh kami kat sana.. Last2 jumpa gak lah Tanjung Bungah yg cantik manis ni... Masa ni Danisha dah mulai demam.. bad mood jer..huwaaaa


Tanjung Bungah ni cantek..tp masa kami p tu, x ramai org yg mandi manda situ..ada lah dlm 3-4 family jer..Kat sini lah blakunya ramai kematian masa Tsunami melanda dulu... Then kami bgerak ke Batu Ferringhi.. 

Tengok muka Danisha, still not in mood.. Baru aku tahu, rupe2nya anak aku ni fobia kat pasir pantai..punyerlah aku dok plan dlm kepala hotak nak pakaikan bikini, nk soh dia buat sand castle lah.. Puiiii
ansib baik aku x muat bikini tu..kalo x..hurm....
Memandangkan demam my soul makin mjadi2,kami bgegas pulang ke hotel..sblm tu kami makan di kedai siam ...rase2 kami..inilah kedai Melayu yg kami nampak! Masakan panas..makanan pun boleh tahan.
Balik tu my soul terus makan ubat n Zzzzzzz


Keesokan hrinya, kami bgn pagi utk ke Bukit Bendera.. Tanya2 org jumpalah jalan ke BB ni. Follow signboard ke Ayer Itam.. Mase ni my soul still demam.. Huhu.. Tapi mak bapakpunyelah semangat nk bjelalan..hehe.. tapi parking kat sini penuh. So,menapak jauhlah jugak kami.
Gayat jugaklah naik cable car ni..punyerlah 45’ tingginya..aku dok bygkan cable car mcm di Genting nuh..
X sampai 10 minit dah sampai
View from there..







Nampak gaya my soul dah muntah..kami cepat2 trn n kmi ke Pdg Kota Lama..mmg lama sgh nk jumpa..adoi…kmi rase kmi dok sesat je kt sano…nsb bk Penang x besaq..
Then kmi mkn pasemboq..Rm18 !




Mlm tu demam my soul mkn mjadi2.. Nak tahu kami c out kul brapo?? Kul 4am sbb Fendy risau gila dengan Danisha.. Aku Tanya dia, larat ke nak drive sbb dia ni kaki mengantuk. Dia kata larat… Yes, x sampai sejam aku dh yg kna drive.
Hampeh..Alhamdulillah..kami sampai jugak akhirnya dengan selamat.
Alamak…lupa nak beli buah jeruk utk kwn2..Hahaha



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Pertama Membeli di ZALORA

Taman Setia Ecohill Semenyih

Allah Maha Pengampun Lagi Mengasihani