Pose Yang Yok






Pada bulan Ramadhan yg mulia ini, aku nak citer sikit pengalaman aku pose.. Semestinya mcm2 karenah kan di bulan puasa ini..
Seingat aku,aku start berpuasa darjah 3 kot.. itupun sehari je terus dapat reward dr pak saudara kesayangan aku, Ayah Chik aku..dia menghadiahkan aku baju Fido Dido kaler coklat. Ekceli pada masa itu brand Fido Dido tu tersangatlah pemes. Seingat aku, Fido Dido ni pernah jd model untuk air isotonic apa tah.. 7UP kot..lupa..
Then,lepas itu bermulalah paksaan pose.. darjah 4,5,6. Tak payah cakaplah..menipu tu mesti ada punyer. Makan kat sekolah bila balik cakap pause. Zaman aku dulu kantin sekolah 100% bukak even puasa. Bukan mcm sekarang..bila puasa,tutp terus.. Okaylah kan.. so, budak mesti kena survive jugaklah.
Amik air sembahyang xyah cakaplah..mesti ade tergelincir masuk air dalam mulut aku. Kikiki.. memang x patut betul lah.. haha..
Masuk sekolah menengah pun ada jugak yang kantoi..aku ade lah sorang kwn yg satu kepala. Nak aku mention nama dia kat sini ke? Kikiki.. Tak payahlah,kang jatuh saham beliau lak..
Aku ni mmg kaki bazar sejak dulu lagi.. ekceli masa kecil aku tinggal di Berek JKR nearest tapak pasar malam.. so, aku mmg dari kecik lah dok ulang alik ke pasar malam ni..
Yg selalu aku beli ayam goreng (Wan punyer) dan kerabu campur. Kerabu ni kalau kita gaul sebijik jd mcm tumis nasi kerabu. Aku suka sangat. X tahu ngape. Ooo..lupa..satu lagi, netbat. Aku mmg suka gila ngan cik netbat ni. Even mase pregnant pun aku mengidam nak makan netbat. Nasib baik jiran aku yg tolong belikan. Takdelah anak aku kuar meleleh air liur. Hihihi
Bila dah masuk U,xdelah wat pangai lagi.. satu lg aku still ingat kenangan aku kt umah Ummi aku di Kuala Lipis, Pahang. Masa tu aku mmg x boleh puasa lah.. aku mmg tingin sgt nak buat nasi lemak. Adik2 aku semuanya puasa.. ntah ngape aku rajin sgt buat banyak nasi tu mungkin aku boleh tahu kesudahannya nanti. Adik2 aku ni jenis rajin uasa. X macam aku. So,aku buatlah nasi lemak dgn bersungguh2.. nak tahu apa kesudahan? Semua pakat bukak pose sebab nasi lemak aku. Ya Ampun….. kiki.. ampunilah dosaku wahai adik2. Xsangka bau nasi lemak tu dapat menggetarkan iman korang. Kikiki

Semenjak tua ni dah xde lah semua ni.. pose skang pun x macam dulu.. skang ni cepat jer masa berlalu. Arrhh..aku x cayalah korang x pernah tipu puasa kan?? Ada x ? Hands up!

Malu-malu kucing!

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Pertama Membeli di ZALORA

Taman Setia Ecohill Semenyih

Allah Maha Pengampun Lagi Mengasihani